1
Tekst akapitu (4)
medal_dla_ZSZ_027
jubileusz_75_lecia_248
medal_dla_ZSZ_025
korowod_wrzesien_2023_010
korowod_wrzesien_2023_015

Nauczyciele w Polskim Komitecie Olimpijskim

23 listopada nauczyciele wychowania fizycznego Andrzej Krawczyński i Szymon Śladowski wzięli udział w trzeciej edycji „Kreatora Sportu – Konferencji i Warsztatach Rozwojowych dla nauczycieli WF-u. Psychologia sportu na lekcjach wychowania fizycznego” – organizator Polski Komitet Olimpijski.
Treści przekazywane podczas konferencji były bardzo ciekawe i inspirujące. Wykłady prowadzili m.in.:
Marek Kaczmarzyk profesor Uniwersytetu Śląskiego – neurodydaktyk, autor wielu książek o ewolucji
mózgu, neurobiologicznym i memetycznym podłożu procesów uczenia się, nauczania i wychowania
Joanna Flis psycholog, Fundacja UNAWEZA, projekt MlodeGlowy.pl., przygotowanie „Raportu z badania dotyczącego zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi”, program profilaktyczny „Godzina dla Młodych Głów”, Jan Blecharz profesor AWF w Krakowie – psycholog sportowy, który wielokrotnie pracował z polskimi reprezentantami podczas Igrzysk Olimpijskich, wywarł duży wpływ na sukcesy Adama Małysza Uczestniczki i medalistki Igrzysk Olimpijskich: Agnieszka Kobus-Zawojska, Oktawia Nowacka, Weronika Nowakowska.

Z wykładów dowiedzieliśmy się o przyczynach problemów we współpracy z młodzieżą podczas lekcji,
o sposobach radzenia sobie ze stresem przez reprezentantki Polski, poznaliśmy przykre dla wszystkich
dorosłych wyniki „Raportu z badania dotyczącego zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i
sprawczości wśród młodych ludzi”.

Z warsztatów „Dobro nauczyciela i jego stan psychiczny; nauczyciel w relacji” wynika, że nauczyciele
chcąc dobrze pracować muszą mieć możliwości zadbania o swoje samopoczucie, w przeciwnym razie
dochodzi do wypalenia zawodowego i do obniżenia jakości wykonywania zadań. Jednocześnie Piwoni
zdać sobie sprawę, że niestety muszą funkcjonować w systemie, których nie zależy od nich, a jest „tworzony” zwykle przez polityków, nadzór, który żyje wyobrażeniami mającymi rzadko cokolwiek wspólnego z naukowymi podstawami neurobiologii, neurodydaktyki czy psychologii rozwojowej. Nauczyciele też się uczą, można nawet powiedzieć, że robią to przez cały czas pracy.

Skip to content