1
medal_dla_ZSZ_027
jubileusz_75_lecia_248
medal_dla_ZSZ_025
korowod_wrzesien_2023_010
korowod_wrzesien_2023_015
PRAWA DZIECKA_page-0001

Nauczyciele też się uczą

Andrzej Krawczyński, nauczyciel wychowania fizycznego, wziął udział w II Kongresie WF z AWF – 24 października – AWF Warszawa. Podczas kongresu głos zabrali m.in. Barbara Nowacka – ministra edukacji, Sławomir Nitras – minister sportu, Bartosz Molik – rektor Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Program „wfzAWF” ma zadanie poprawiać i monitorować stan kondycji fizycznej dzieci i młodzieży. Badania jednoznacznie wykazują, że ze sprawnością fizyczną młodych ludzi jest coraz gorzej. Programy, takie jak właśnie „wfzAWF, „Aktywna szkoła”, itd.,  poprawiają sytuację w ograniczonej populacji, która jest zainteresowana dodatkowymi zajęciami. Debata prowadzona po zakończeniu części warsztatowej kongresu wskazywała, ze jest potrzeba zmian systemowych, m.in. – rezygnacja z koedukacji co najmniej w szkołach ponadpodstawowych, – stworzenie odpowiednich warunków organizacyjnych poprzez odpowiednie planowanie lekcji – tak żeby grupy odbywające lekcje wychowanie fizycznego miały do tego fizycznie odpowiednie miejsce, – ciągłe działania na rzecz poprawy bazy i wyposażenia, – prowadzenie lekcji wychowania fizycznego w klasach 1-3 przez wykwalifikowaną kadrę, – odpowiedzialne decyzje lekarzy dotyczące długotrwałych zwolnień z ćwiczeń, – dawanie przykładów dotyczących aktywności fizycznej w domach rodzinnych, przez najbliższych, – kontynuacja, wprowadzania nowych programów dotyczących bezpłatnych dla uczestników zajęć ruchowych pozalekcyjnych, – szkolenia rozwijające kompetencje zawodowe dla nauczycieli wychowania fizycznego i nauczania początkowego. W części warsztatowej nauczyciel mogli doskonalić swój warsztat metodyczny i dotyczący organizacji lekcji. Na przykład warsztat „zdrowe ciała – zdrowe umysły” jednoznacznie potwierdzał, że aktywność fizyczna pomaga w nauce. Zdanie podsumowujące jedną z prezentacji:  „Stwórzmy lekcję wychowania fizycznego godną naszych dzieci” powinno być inspiracją dla władz każdego szczebla i nauczycieli.

Skip to content