Kompendium wyników wywiadu

Kompendium wyników wywiadu

 

Dnia 24 stycznia 2018 roku uczennica Patrycja Zadworna z klasy II Tlb przeprowadziła wywiad z pracownikami działów logistycznych z powiatu pułtuskiego. Wywiad zawierał pytania dotyczące procesów produkcyjnych oraz łańcucha dostaw.

 

Na podstawie analizy wywiadów stwierdzono, że pomimo iż każde przedsiębiorstwo, które brało udział w wywiadzie posiada magazyn własny, korzysta z towarów przechowywanych w centrach dystrybucyjnych, ponieważ pozwala to uniknąć dodatkowych kosztów związanych z magazynowaniem zbędnej ilości towarów.

 

W zależności od potrzeb przedsiębiorstwa posiadają magazyny niskiego składowania czyli do 4,2m. (w sklepach i hurtowniach) oraz wysokiego składowania od 7,2 do 25m. (w przedsiębiorstwie produkcyjno  - handlowo -usługowym). W żadnym z przedsiębiorstw nie spotkano magazynu średniego składowania. Magazyny w większości są zmechanizowane, świadczy o tym posiadanie chociażby wózków widłowych lub paletowych. Regały, z którymi możemy się spotkać w lokalnych magazynach to regały: stałe, przejezdne, specjalizowane, półkowe bądź z szufladami. Charakteryzują się one bezpieczeństwem zgodnie z zasadami BHP oraz wytrzymałością od kilku do kilkudziesięciu kilogramów. Ich konstrukcja (np. metalowa) oraz półki (z płyt takich jak mdf ) zostały solidnie wykonane.

 

Produkty trafiają do magazynów poprzez łańcuch dostaw bezpośredni (prosto od producentów) oraz pośredni (poprzez pośredników, są to również towary przechowywane w centrach dystrybucyjnych). Dzięki łańcuchowi bezpośredniemu towary trafiają do przedsiębiorstw prosto od producenta, który zapewnia nas o wysokiej jakości sprzedawanych przez niego towarów oraz pozwala na negocjowanie cen.

 

Infrastruktura przedsiębiorstw znajdujących się na terenie powiatu pułtuskiego jest średnio rozwinięta, ponieważ posiadają one tylko podstawowe urządzenia, budynki czy regały, a większość pracy wykonywana jest za pomocą ludzkich rąk. Przedsiębiorcy dążą do unowocześnienia swojej infrastruktury, aby rozwijać sprawność funkcjonowania.

 

Przedsiębiorstwa, aby mogły być konkurencyjne na rynku oraz spełniać oczekiwania klientów starają się stosować zasadę 7W (czyli właściwy: stan, miejsce, cena, ilość, produkt, klient, czas).  

 

Przedsiębiorcy wyrazili jednogłośnie opinię, że dobrze zorganizowany łańcuch dostaw pozytywnie wpływa na sprawność firmy w dziedzinie obsługi klienta, efektywność oraz konkurencyjność na rynku.