Skutki palenia papierosów

1.  Paląc papierosy zwiększasz ryzyko wystąpienia zawału serca i udaru mózgowego trzykrotnie.

2.  Podczas palenia papierosów dochodzi do skurczu tętnic unaczyniających mięsień sercowy.

3.  Papierosy mogą być źródłem impotencji u mężczyzn i bezpłodności u kobiet.

4.  Średnia różnica długości wieku między osobami niepalącymi, a palaczami wynosi 15 lat.

5.  Co 10 sekund na świecie umiera ktoś na chorobę wywołaną paleniem tytoniu.

6.  W jednym papierosie znajduje się 4000 tysiące różnych substancji o działaniu toksycznym. 

Skutki palenia:

Fizyczne

·      Kaszel, zadyszka

·      Brak energii, słaba koncentracja

·      Matowa skóra, odbarwione palce

·      Żółte zęby, uszkodzone kubki smakowe

·      Rak płuc, wylew, atak serca

·      Złe krążenie, amputacje

      Społeczne:

·      Zanieczyszczanie powietrza

·      Nieświeży, nie wywietrzony dom

·      Niszczenie ubrań i mebli

·      Zwiększone ryzyko pożaru

Finansowe:

·      Wakacje, którymi mógłbyś się cieszyć

·      Oszczędności, za które mógłbyś kupić samochód, a nawet dom

Emocjonalne::

·      Uczucie bycia niewolnikiem nałogu

·      Wieczna wina, że powinieneś rzucić palenie

·      Nacisk ze strony rodziny, społeczeństwa

Nie niszcz swojego zdrowia, nie pal!!!

DYSKRYMINACJA

DYSKRYMINACJA

            Konstytucja RP w art. 32 stanowi, że wszyscy są wobec prawa równi i wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne (ust. 1). Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny (ust. 2).

Jeżeli określona osoba jest gorzej traktowana ze względu na swoją cechę osobistą inną niż wymienione        w ustawie o wdrożeniu niektórych przepisów Unii Europejskiej w zakresie równego traktowania,  mamy do czynienia z dyskryminacją.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z materiałem dotyczącym zjawiska dyskryminacji i segregacji.

https://www.rpo.gov.pl/pl/content/czym-jest-dyskryminacja

 

 

 

Dopalacze. Gdzie szukać pomocy?

Dopalacze. Gdzie szukać pomocy?

Najważniejsze numery telefonów.

W ostatnich dniach w kraju odnotowano wiele przypadków zatrucia narkotykami, tzw. dopalaczami. Do szpitali trafiły osoby z ostrym zatruciem organizmu. Apelujemy i ostrzegamy, aby nie kupować i nie zażywać takich substancji. Producenci i sprzedawcy dopalaczy kierują się przede wszystkim zyskiem, za nic mając ludzkie życie. Sprzedając dopalacze – sprzedają śmierć!

Masz wątpliwości czy Twoje dziecko zażywa dopalacze? Chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości leczenia? Wiesz wszystko o negatywnych skutkach tych niebezpiecznych substancji? Masz informacje o miejscach, w których handluje się zakazanymi środkami? Jesteś uzależniony? Ministerstwo Spraw Wewnętrznych przygotowało listę numerów telefonów pod którymi można szukać pomocy.

800 060 800 – Bezpłatna, całodobowa infolinia Głównego Inspektora Sanitarnego. Pod tym numerem telefonu możemy uzyskać informacje na temat negatywnych skutków zażywania dopalaczy oraz o możliwościach leczenia. Infolinia jest także przeznaczona dla rodziców, którzy mają wątpliwości czy ich dzieci zażywają dopalacze. Na infolinię GIS można przekazywać także informacje, które mogą ułatwić służbom dotarcie do osób handlujących tymi nielegalnymi substancjami.

116 111 – Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Służy on młodzieży i dzieciom potrzebującym wsparcia, opieki i ochrony. Zapewnia dzwoniącym możliwość wyrażania trosk, rozmawiania o sprawach dla nich ważnych oraz kontaktu w trudnych sytuacjach. Telefon prowadzi Fundacja Dzieci Niczyje. Linia jest dostępna codziennie w godzinach 12:00 – 22:00, pomoc online dostępna na www.116111.pl/napisz. Tylko w 2014 roku specjaliści przeprowadzili 3205 rozmów dotyczących kontaktu dzieci z substancjami psychoaktywnymi..

800 100 100 – Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawach bezpieczeństwa dzieci. To bezpłatna i anonimowa pomoc telefoniczna i online dla rodziców i nauczycieli, którzy potrzebują wsparcia i informacji w zakresie przeciwdziałania i pomocy dzieciom przeżywającym kłopoty i trudności wynikające z problemów i zachowań ryzykownych takich jak: agresja i przemoc w szkole, cyberprzemoc i zagrożenia związane z nowymi technologiami, wykorzystywanie seksualne, kontakt z substancjami psychoaktywnymi, uzależnienia, depresja, myśli samobójcze, zaburzenia odżywiania. Telefon prowadzi Fundacja Dzieci Niczyje. Linia dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00 – 18:00, pomoc online dostępna pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W pierwszym półroczu 2015 roku 61 rozmów dotyczyło problemów z substancjami psychoaktywnymi.

800 12 12 12 – Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Osoby poszukujące pomocy oraz informacji na temat dopalaczy mogą korzystać także z telefonu zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Numer przeznaczony jest zarówno dla dzieci, jak i dorosłych, którzy chcą zgłosić problemy dzieci. Telefon jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.15 do 20.00. Po godzinie 20.00 oraz w dni wolne od pracy, każdy może przedstawić problem i zostawić numer kontaktowy. Pracownik telefonu zaufania oddzwoni następnego dnia.

112 – Jednolity numer alarmowy obowiązujący na terenie całej Unii Europejskiej.

Departament Informacji i Promocji

Ministerstwo Edukacji Narodowej

Pedagodzy szkolni

 

Bezpieczeństwo

Drogi uczniu!

 

 

W czasie wolnym od zajęć lekcyjnych czeka cię mnóstwo przyjemności ,ale także cała masa zagrożeń, posłuchaj o niektórych z nich:

 

Zagrożenia wynikające z propozycji używania środków odurzających lub narkotyków:

 

Pamiętaj:

  • nie przyjmuj poczęstunków od nieznajomych, nie zostawiaj napojów bez opieki osób zaufanych
  • nie próbuj – nawet jedna próba może skończyć się uzależnieniem
  • pamiętaj, że posiadanie nawet najmniejszej ilości narkotyku jest prawnie zakazane,
  • o pojawieniu się narkotyków powiadom opiekuna lub osobę dorosłą, w razie potrzeby Policję.

Zagrożenia wynikające ze spożywania alkoholu:

Pamietaj:

  • zdecydowanie odmawiaj każdorazowej propozycji spożycia napoju alkoholowego,
  • miej świadomość, że każdy rodzaj alkoholu działa na organizm tak samo, opóźnia reakcję,
  • będąc pod wpływem alkoholu narażasz się na ryzyko stania się ofiarą przestępstwa lub jego sprawcą.

Ryzyko zagrożeń przypadkowymi kontaktami seksualnymi:

Pamiętaj:

·         unikaj miejsc ustronnych, nieoświetlonych i odludnych,

·         zapewniaj sobie towarzystwo osób znanych i życzliwych,

·         pamiętaj, że przypadkowy kontakt seksualny może skończyć się chorobą np. AIDS

·         nie obdarzaj zaufaniem nieznajomych, jeżeli napad stanie się faktem, głośno krzycz np. „pali się”, „pożar”.

Bezpieczeństwo w domu:

  • Nie otwieraj nieznajomym, Nie daj się zwieść. Zawsze pytaj o imię, nazwisko oraz cel wizyty. Rzekomy listonosz, akwizytor albo nigdy przedtem niewidziany daleki krewny rodziny, może okazać się złodziejem lub oszustem!
  • Zwracaj uwagę na nieznajome osoby, które często i bez powodu „kręcą się” w pobliżu mieszkania Twojego lub Twoich sąsiadów. W podobny sposób traktuj niezapowiedziane wizyty kominiarzy, ekipy remontowe, itp. W ten sposób złodzieje mogą próbować ustalić codzienne zwyczaje domowników mieszkania, które chcą okraść. O swoich podejrzeniach powiadom niezwłocznie Policję.
  • Nie zostawiaj klucza pod wycieraczką i nie powierzaj go osobom obcym lub mało znanym!!!

 

 

Bezpieczeństwo na ulicy

  • Napastnik, złodziej czy gwałciciel zaatakuje właśnie Ciebie, jeśli zobaczy w Tobie łatwą ofiarę. Wpływ na tę ocenę ma kilka czynników. Twój sposób bycia, poruszania się, zachowanie, czujność, a także wygląd zewnętrzny.
  • Jeśli jesteś pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających, stanowisz idealny cel napaści.
  • Twoje zachowanie, gdy mijasz grupę "twardzieli" lub zbliżasz się do niej, ma ogromny wpływ na to, czy wywołasz agresywne zachowania – nie zaczepiaj
  • Jeśli jesteś szykanowany, ktoś napadł Cię lub okradł, pamiętaj - to nie Twoja wina! Nie bój się prosić o pomoc! Nie bój się mówić!
  • Nie bądź obojętny, kiedy innym dzieje się krzywda. Ty też możesz kiedyś potrzebować pomocy...
  • Zawsze bądź ostrożny w swoim postępowaniu.
  • Jeśli coś lub ktoś budzi Twój niepokój, powinniśmy trzymać się od tego możliwie jak najdalej.
  • Unikaj przebywania i poruszania się w miejscach odludnych i nieoświetlonych
    Jeśli istnieje bezpieczniejsza, choć dłuższa droga, skorzystaj z niej. Jeśli nie ma innej możliwości, postaraj się dokładnie sprawdzić, czy będzie można bezpiecznie przejść.
  • Unikaj pustych przystanków autobusowych. Poproś przyjaciół, aby Cię odprowadzili.
    Nie korzystaj z ofert podwiezienia przez obcych.
    Nigdy nie próbuj łapać "okazji".
  • Kiedy ktoś Cię zaczepia, nie wdawaj się w rozmowy; czasami lepiej udać, iż się nie słyszy i iść dalej.
  • Przebywając w tłumie uważaj na swoją torebkę, portfel oraz telefon komórkowy. Nie noś portfela i dokumentów razem i nigdy nie wkładaj ich do tylnej kieszeni. Torebki nie trzymaj za pasek, lecz obejmując ją całą od spodu pamiętając przy tym, aby zawsze była zamknięta. Dokładnie zapinaj plecaki i torby, zaś wartościowe rzeczy noś tylko w zamykanych kieszeniach.
  • Wchodząc do klatki schodowej, na której znajdują się podejrzani osobnicy, w sposób zupełnie naturalny zrezygnuj z windy.
  • Nie afiszuj się zbytnio posiadanymi dobrami - nigdy nie wiesz, kto może Cię
    wtedy obserwować.
  • W lokalu, autobusie siadaj raczej pod ścianą, aby móc obserwować to, co się dzieje w pojeździe.
  • Jeśli bawisz się na imprezie, nigdy nie pozostawiaj swoich rzeczy bez opieki
    Zawsze i wszędzie pilnuj swoich drinków. Przypadki dosypywania i dolewania różnych specyfików do napojów są coraz większym problemem. Po takich substancjach tracisz samokontrolę, łatwo jest Cię nakłonić do różnych rzeczy, a ponadto - nazajutrz niczego nie pamiętasz.
    Nigdy nie przyjmuj napojów od nieznanych lub mało znanych Ci osób. Jeśli idziesz na parkiet, napoje zostaw pod opieką osoby znanej i zaufanej.
  • Jeśli jesteś szykanowany przez kolegów lub koleżanki z klasy, zgłoś ten fakt odpowiednim osobom - nauczycielom, wychowawcy, rodzicom - nie bój się prosić dorosłych o pomoc.

Jak bezpiecznie dotrzeć do szkoły - oto kilka porad:

 

  • - Nie wybiegaj znienacka na ulice, ponieważ jadący samochód nie zahamuje w miejscu.
  • - Pamiętaj, że na przejściu najważniejsze są światła. Zwróć uwagę na to, co dzieję się na drodze. Przechodź TYLKO w wyznaczonych miejscach.
  • - Przechodząc przez ulicę na zielonym świetle obejrzyj się jeszcze raz w lewo i w prawo – dla własnego bezpieczeństwa.
  • - Nie korzystaj z propozycji podwiezienia do szkoły przez OBCEGO. Przecież go nie znasz!
  • - Słuchaj rodziców i nauczycieli, im zależy na Twoim bezpieczeństwie.
  • - Pamiętaj, aby mieć przy sobie odblask. Przypnij go na kurtkę lub plecak. Będziesz widoczny już ze 100 metrów.
  • - Idąc do szkoły nie zabieraj ze sobą cennych rzeczy (np. telefonu komórkowego). Nie dajmy szansy złodziejowi !

 

Jak być bezpiecznym w Internecie

  • Nie podawaj swoich danych osobowych takich, jak: adres, numer telefonu, adres pracy rodziców/numer telefonu, nazwa i miejsce szkoły bez zgody rodziców. Ujawnianie tych informacji może narazić cię na różne niebezpieczeństwa.
  • Nie podawaj nikomu (poza rodzicami) swojego hasła dostępu.
  • Nie wysyłaj nikomu swoich zdjęć bez porozumienia z rodzicami.
  • Natychmiast powiedz rodzicom, jeśli trafisz na informacje, które sprawiają, że czujesz się skrępowany, zmieszany czy przestraszony.
  • Nie odpowiadaj na żadne wiadomości, które sprawiają, że czujesz się skrępowany. Jeśli dostaniesz taką wiadomość, powiedz o tym rodzicom.
  • Pamiętaj, że nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie. Internetowi znajomi mogą okazać się kimś zupełnie innym niż twierdzą.
  • Nie wyrażaj zgody na spotkanie z osobą, którą poznałeś w sieci bez porozumienia z rodzicami. Jeśli rodzice zgodzą się na takie spotkanie, upewnij się, że spotkacie się w miejscu publicznym i weź ze sobą tatę lub mamę.
  • Nie rób niczego, co mogłoby urazić innych użytkowników lub byłoby sprzeczne z prawem.
  • Wspólnie z rodzicami ustalcie zasady korzystania z internetu: porę dnia, długość, odpowiednie dla ciebie obszary, z kim możesz się porozumiewać.

 

 

Pamiętaj, nie jesteś sam!

 

            Nad zapewnieniem bezpieczeństwa Twojego i Twojej rodziny czuwa wiele instytucji, do których możesz zawsze zwrócić się z prośbą o pomoc.

Jeśli masz problem, którego nie potrafisz rozwiązać pedagodzy szkolni czekają na Ciebie.

 

Klasowy kodeks moralny

Klasowy kodeks moralny

Na potrzeby szkoły stworzyliśmy propozycje zasad pracy na lekcjach.

  1. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.
  2. Udział uczniów w zajęciach jest dobrowolny.
  3. Zaangażowanie się w zadania jest uzależnione od stopnia gotowości ucznia.
  4. Każdy ma prawo do wyrażania własnego zdania na podejmowany w czasie zajęć temat.
  5. Jedna osoba mówi – reszta słucha nie przerywa wypowiedzi.
  6. Zwracamy się do siebie tylko po imieniu, nie stosujemy przezwisk.
  7. Nie oceniamy wypowiedzi koleżanki/kolegi.
  8. Nie stosujemy ocen, tzn. ani stopni szkolnych, ani też ocen – zdań, np. To jest głupie; to nie była mądra wypowiedĄ.
  9. Mówimy tylko w swoim imieniu.
  10. Nie rozpowszechniamy plotek.
  11. Nie obrażamy się i nie urażamy uczuć i godności innych, nie ośmieszamy się nawzajem.
  12. Mówimy o konkretnym zachowaniu, a nie o osobie.
  13. Każdy ma prawo powiedzieć: stop, gdy czuje, że jakieś pytania naruszają jego intymność.
  14. Nie mówimy o osobach nieobecnych na zajęciach.
  15. Zwracamy uwagę na wszystkich uczniów, szczególnie tych mniej aktywnych i wycofujących się.
  16. To, o czym mówimy, co dzieje się na zajęciach, jest naszą tajemnicą.
  17. Używamy przyzwoitych słów.
  18. Szanujemy cudzą własność.
  19. Na bieżąco wyjaśniamy sytuacje konfliktowe.
  20. Nie obiecujemy rzeczy niemożliwych.
  21. Pomagamy sobie nawzajem.
  22. Odpowiadamy za swoje słowa i czyny.
  23. Odzywamy się do siebie z szacunkiem.
  24. Przyznajemy się do błędów.
  25. Nie przerywamy sobie.
  26. Zachowujemy ciszę, nie mówimy naraz.
  27. Wspólnie rozwiązujemy problemy.
  28. Pokojowo rozwiązujemy konflikty.
  29. Kontrolujemy swój gniew.
  30. Pamiętamy, że agresja nie jest sposobem rozwiązania konfliktu i osiągania celu.
  31. Nie wstydzimy się prosić o pomoc.
  32. Jesteśmy szczerzy.
  33. Zgłaszamy wszelkie agresywne zachowania wychowawcy lub pedagogowi.
  34. Nie jesteśmy obojętni na krzywdę innych, na agresję wobec innych.
  35. Nie boimy się.
  36. Wspólnie podejmujemy działania na rzecz przeciwdziałania agresji.
  37. Wykonujemy polecenia nauczyciela.
  38. Nie chodzimy po klasie.
  39. Nie przeszkadzamy nauczycielom w prowadzeniu lekcji.

 

Rady dla uczniów klas pierwszych

Rady dla uczniów przyjętych do klas I

 

Zostałeś przyjęty. Gratuluję !!! Widzisz, że nie było to trudne. Najłatwiejsze za Tobą. Teraz za to czeka Cię ciężka praca, inne przyjemności oraz moc wrażeń.

1.   W pierwszym miesiącu nie dostawałeś jedynek, ale miałeś dużo klasówek sprawdzających Twoje wiadomości. Pozwoliło to nauczycielom zorientować się, co już wiesz.

2. Musisz nauczyć się uważnego słuchania i robienia notatek. Większość nauczycieli nie będzie już dyktowała. Sam powinieneś wyłapywać rzeczy najważniejsze i zapisywać je najlepiej czytelnie i w punktach.

3. Będą wymagać od Ciebie większej samodzielności i aktywności. Czeka Cię dużo więcej nauki niż w podstawówce.

4. Nie bój się pytać, jeżeli czegoś nie wiesz. Pamiętaj, że nie ma głupich pytań.

5. Ucz się systematycznie, żeby nie narobić zaległości, szybko poprawiaj jedynki.

6. Tutaj nie zaniżają ocen. To w podstawówce je zawyżali. Nie załamuj się niższymi ocenami.

7. Picie i palenie nie przysporzy Ci dobrych przyjaźni. Teraz taki szpan jest tępiony. Nie jesteś osobą gorszą od innych, żebyś w ten sposób musiał zwracać na siebie uwagę.

8. Staraj się nie spóźniać na lekcje i bądź kulturalny. Twoje zachowanie w szkole jest tak samo ważne, jak oceny.

9. Pamiętaj, że aktywność na początku zapewni Ci spokój pod koniec roku.

10.             Staraj się nie zwracać na siebie uwagi, noś strój czysty, schludny, nie wyzywający.

11.              Szanuj siebie, nie daj się poniżać. O pomoc zwracaj się do wychowawcy lub pedagoga.

12.             Zdarza się tak, że stare przyjaźnie kończą się w gimnazjum. Nie zrażaj się tym, szukaj nowych przyjaciół.

13.             Dystans między Tobą, a nauczycielem nie jest taki duży, jak Ci się wydaje. Staraj się go zrozumieć tak, jak chciałbyś żeby on zrozumiał Ciebie.

14.             Nie poddawaj się pierwszym niepowodzeniom. Nie bądź pesymistą, myśl POZYTYWNIE.

 

Dobre rady

 

Chodzenie do szkoły nie musi być koszmarem. Ba! Może być nawet przyjemne - o ile poznasz i wprowadzisz w życie kilka patentów. Wtedy na pewno poradzisz sobie w ekstremalnych warunkach... szkoły.

Dobra organizacja

Zapakuj plecak i naszykuj ubranie wieczorem poprzedniego dnia. Unikniesz wtedy porannych poszukiwań czystej bluzki i będziesz mógł pomarudzić w łóżku dziesięć minut dłużej!

Szkolna szata

Jak cię widzą, tak cię piszą! To przysłowie jest bardzo prawdziwe. Ludzie oceniają cię po wyglądzie, a w szkole ocena twojego stroju może wpłynąć i na oceny... Nie polecamy fartuszka, ale twój szkolny strój nie powinien zwracać na siebie uwagi. Źle wpływają na ocenę nauczycieli zbyt krótkie spódniczki, bluzki odsłaniające pępek itp. Ubieraj się modnie, ale nie ekstrawagancko.

 

Bratnia dusza

Nic tak nie pomaga przetrwać szkolnej niedoli, jak przyjaciel od serca. Jeżeli udało ci się znaleźć taką koleżankę, masz wiele szczęścia! Jeśli nie, to wiedz, że szczęściu można pomóc. Bądź miły, wesoły i uczynny (poczęstuj kanapką, pomóż w lekcjach, podpowiedz),           a koleżanki i koledzy będą do ciebie lgnąć.

                                                                                                                     

 

Praca domowa na wesoło

Odrabianie lekcji wcale nie musi być przykrym obowiązkiem. Można pogodzić przyjemne z pożytecznym i po lekcjach spotykać się z koleżankami (każdego dnia u innej). Przysłowie mówi, że co dwie głowy to nie jedna, więc zadania lekcyjne powinniście zrobić w tempie ekspresowym i wystarczy wam czasu na ploteczki.

Szkoła radości

Szkoła może być miejscem, które odwiedza się z przyjemnością. Koniec końców, co może być fajniejszego od spędzenia całego dnia z koleżankami i kolegami! Jednak wiele zależy od twojego nastawienia. Nie myśl o szkole, jak o czymś strasznym, a potraktuj ją jako inną formę zabawy. Zobaczysz, kiedyś jeszcze za nią zatęsknisz...

 

Szkolny teatr

Marzysz o tym, by stanąć w światłach reflektorów? Na co czekasz? Możesz zostać gwiazdą teatru szkolnego. Jeśli w twojej szkole nie ma czegoś takiego, to sama załóż. Na pewno nauczyciele i dyrekcja poprą twoje działania, znajdziesz też wielu kolegów, którzy zgłoszą się do ciebie po role. A przed tobą stanie szansa zrobienia kariery w szkole, a może i na większą skalę...

Przemóż się i przemów

 

Jeśli na lekcjach siedzisz cichutko jak myszka i boisz się zabrać głos, bo wydaje ci się, że inni mają więcej do powiedzenia - musisz to zmienić! Nauczyciel docenia nie tylko wiedzę i inteligencję. Aktywność na lekcji może mieć znaczący wpływ na twoje oceny, a i koledzy zaczną cię bardziej szanować za odwagę i własne zdanie.

 

 

Pięć wymówek, w które żaden nauczyciel nie uwierzy: 

1.   Pan/pani tego nie zadała!

2. Umiałam, ale... zapomniałam.

3. Byłam chora... (na lenistwo).

4. Pies zjadł mój podręcznik.

5. Zapomniałam zeszytu z pracą domową.

Pięć rzeczy, które złoszczą nauczycieli:

1.   Spóźnianie się... na każdą lekcję.

2. Wpatrywanie się w okno w czasie lekcji. Obecność ciałem im nie wystarczy!

3. Gadanie na lekcji - doprowadza do szewskiej pasji nawet najłagodniejszego nauczyciela.

4. Ciągłe zapominanie podręcznika, zeszytu, czy innych pomocy naukowych.

5. Liściki i śmiechy - nauczyciel to też człowiek, który może pomyśleć, że bawicie się jego kosztem.

                                                                                               

 

 

                                   

 

Biuletyn Informacji Publicznej

 

Zespół Kreatywnej Młodzieży

Dobre Praktyki

Rok Szkoły Zawodowców

 

Akademia Humanistyczna

Akademia Obrony Narodowej

Erasmus

Wirtualne Laboratoria

 

Centrum Edukacji Obywatelskiej

Centralna Komisja Egzaminacyjna

Mazowiecki Kurator Oświaty

Ośrodek Rozwoju Edukacji

Koweziu

Ministerstwo Edukacji Narodowej