And the Oscar goes to…, czyli o edukacji filmowej na lekcji języka angielskiego.

And the Oscar goes to...
 

 W współczesnej szkole film jest ważnym narzędziem edukacyjnym, które unowocześnia proces uczenia i nauczania. Podstawy programowe wielokrotnie mówią o wykorzystaniu na zajęciach autentycznych materiałów źródłowych w tym filmów, nagrań, zdjęć. Uczniowie klasy I TEK na lekcji języka angielskiego pracowali z materiałem kinowym „Jak zostać królem”, który został nagrodzony czterema Oskarami. Film to, oparta na autentycznych wydarzeniach, historia walki króla Jerzego VI (ojca obecnie panującej królowej Elżbiety II) z jego kompleksami, zwłaszcza z wadą wymowy. W zmaganiach monarchę wspiera imigrant z Australii – Lionel Logue. Ich wspólna praca, budowanie zaufania oraz więzi prowadzą do przyjaźni pomiędzy królem a „człowiekiem z ludu”. Pofilmowe aktywności uczniów związane były głównie z rozwijaniem umiejętności mówienia przy wykorzystaniu Retell a Story Cubes i slangu filmowego, pisania recenzji, aktywnej pracy w zespołach i budowania świadomości różnorodności kulturowej. Zajęcia przeprowadziła Pani Anna Majewska.

październik 2019
N P W Ś C Pt S
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Biuletyn Informacji Publicznej

 

Zespół Kreatywnej Młodzieży

 

Wspólnota Ruszkowiaków

 

Dobre Praktyki

Rok Szkoły Zawodowców

 

Akademia Humanistyczna

Akademia Obrony Narodowej

Erasmus

Wirtualne Laboratoria

 

Centrum Edukacji Obywatelskiej

Centralna Komisja Egzaminacyjna

Mazowiecki Kurator Oświaty

Ośrodek Rozwoju Edukacji

Koweziu

Ministerstwo Edukacji Narodowej